Prestashop termékfotók, SPAM és célzott marketing
Presta-Shop.hu: Cikkek, hírek, érdekességek a Presta-világból! Olvasgass és tudj meg többet, légy felkészültebb!
prestashop, cikkek, prestashop jegyzetek, prestashop tanácsok, prestashop fejlesztő
402
single,single-post,postid-402,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.2.2,side_area_slide_with_content,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

3 tipp a tavaszi nagytakarításhoz: termékfotók, SPAM és célzott marketing

3 tipp a tavaszi nagytakarításhoz: termékfotók, SPAM és célzott marketing

prestashop_jogszabalyok

A mai napon Leah Hamilton ismerteti a termékekre vonatkozó jogszabályok segítségével, hogy hogyan is érdemes hatékony “tavaszi nagytakarítást” végezni a Prestashop-unk háza táján.

A webáruházunk tökéletes működéséhez elengedhetetlen, hogy kövessük a verziófrissítéséket. Azonban nem ez az egyetlen, amit évente kétszer érdemes felülvizsgálni: nagyon fontos odafigyelünk arra, hogy termékeink leírásával, képeivel ne sértsünk meg semmiféle szellemi tulajdont és az Általános Szerződési Feltételeink megfeleljenek az országunkban hatályos adatvédelmi törvényeknek.

3 ponton keresztül próbálunk segíteni ebben: első lépésként megnézzük a szellemi tulajdon védelmét és a termékfotókat; ezek után a jogszabályokat vesszük górcső alá, majd legvégül megvizsgáljuk, hogyan is lehetséges SPAM-mentes e-mail marketinget folytatni effektíven.

Termékfotóink frissítése és a személyi tulajdonunk védelme

A termékfotókat érdemes egy éven belül legalább egyszer frissíteni, illetve ettől eltérően még akár többször is, ha a készlet gyakran változik.

A rossz reklám: azáltal, hogy termékképeink naprakészek, nagyban csökkentjük annak valószínűségét, hogy potenciális ügyfelet veszítünk. A képek mindig legyenek összhangban a leírással: gyakran egy-egy reklám (akár Google-féle is) összetéveszthető lehet termékünk leírásával és ezáltal félrevezető összhangot adhat termékoldalunknak. A vevő összezavarodhat és ezáltal inkább elhagyhatja az oldalt.

Termékképeink mindig legyenek jól fotózva:

prestashop_termekkepek

prestashop_jo_termekkep

“Clamato” nevezetű terméken keresztül tökéletesen be lehet mutatni a különbséget egy normál és egy tökéletes termékkép között. Fő különbség a fényképező és annak módja: az első kép életlen, teli kínos árnyékolással: nem túl bizalomgerjesztő. A második már éles, jók a fényviszonyok: szuper a felbontás és a háttér digitálisan módosított (photoshop).

A fenti képek jól példázzák, hogy a fényképezés módszere milyen sokat számít a termékeladásnál. Arra viszont figyelnünk kell, hogy nehogy átessünk a ló túlsó oldalára: egy túlzásba vitt photoshop magában hordozza a hamis képkeltés kockázatát a vevőben, ami így átverésnek tűnhet. Sajnos ez gyakran előfordul annak ellenére, hogy ez a fajta magatartás etikailag elfogadhatatlan és ezen az úton hosszútávon nem érhető el a hőn áhított siker.

prestashop_termek_kepek_osszehasonlitasa

A “Burger King“-es kép illusztrálja, hogyan dolgoznak a profik: legtöbb esetben érdemes hivatásos fotóst fogadni!

Szellemi tulajdonunk védelme

Miután létrehoztuk a termékképeinket (magunk vagy egy profi fotós által) biztosítanunk kell (érdemes), saját szellemi tulajdonunk védelmét. Ennek védelmét a szerzői jog definiálja.

A Szerzői jog hivatalosan megvédi a munkádat a másolástól és attól, hogy más emberek felhasználják azt. Természetesen a levédendő anyagoknak elég eredetinek kell lenniük ahhoz, hogy védhetőek legyenek (tehát egy nagykertől kapott termékfotót önmagában nehéz saját szerzői jog alá tetetni).

Különböző országokban különböző teszteket használnak annak megállapítására, hogy jogosan látjuk-e el az adott munkakört (például, hogy van-e képesítésünk és/vagy rendelkezünk-e a megfelelő engedélyekkel, licenszekkel), bár a követelmények általában alacsonyak.

Minden országban, ahol átvették a  Berne Egyezményt a szerzői jog automatikus (hacsak nem a rendszer megkövetel egy regisztrációt az adott országon belül – ebben az esetben a bíróságon kell tanúsítani, hogy van érvényes szerzői jogod – attól függetlenül, hogy már van egy automatikus is).

 

Cégen belüli jogok és hozzáférések felülvizsgálata

Mint mindig, itt is érdemes évenkénti felülvizsgálatot tartani az alább felsorolt gondolatok figyelembevételével:

  • Kinek van hozzáférése a céges adatokhoz a cégen belül?
  • Akiknek van: feltétlenül hozzá kell férniük ezekhez az adatokhoz?
  • Ezek az adatok még megegyeznek a szándékaiddal, a cég céljaival?
  • Ezeket az adatokat a legjobb módon használod a jelenlegi piaci helyzetben?
  • Szükséged van-e felülvizsgálatra az új piaci trendekhez igazítottan, hogy létrehozz egy új üzleti stratégiát?

Ez egy tökéletes alkalom arra is, hogy megújítsd az adatvédelmi törvényt a weboldaladon. Ha módosítás szükségeltetik ebben a törvényben, akkor az alábbiak alapján kell eljárnod:

  • az új törvénynek láthatónak és hozzáférhetőnek kell lennie,
  • értesíteni kell minden ügyfeledet a változásról (akár e-mail-ben is),
  • ha a hírlevél mellett döntesz: annak tartalma minden körülmények között olvashatónak és egyértelműnek kell hasson, mindennemű fogalmazást és elhelyezést a megértésnek kell alászentelni,
  • biztosítani kell egy linket ahol az egész törvény elérhető a weboldaladon belül.

Legfontosabb még, hogy nem elég egy egyszerű másolat vagy kivonat az adatvédelmi törvényből: Neked kell gondoskodnod róla, hogy értesítsd a felhasználóidat arról, hogy a törvény frissítve, módosítva lett. Ez 100%-ban a Te felelősséged!

 

Anti-Spam Egyezmény és E-mail Marketing

Győződj meg róla, hogy e-mail sablonjaid frissek (tehát nem felejtetted-e el lefrissíteni őket amikor a Prestashop verzió frissítésre került). Azért fontos ezt megemlíteni, mert a tulajdonosok gyakran “elfelejtik” frissíteni és ezáltal kockázatnak teszik ki a weboldalukat: a régi, frissítetlen sablonokat a szerverek és levelezők gyakrabban nézhetik SPAM-nek.

Ezek a sablonok megfelelnek a SPAM-elés elleni törvényeknek. Mi, itt a Prestashop-nál ezekre különösen odafigyelünk. Ha friss sablont használsz akkor biztos lehetsz benne, hogy mindent megteszel és biztosítod a vevőidnek azt, hogy nem kapnak Tőled kéretlen leveleket. Ezzel kapcsolatosan érdemes elolvasnod EZT a cikket.

Fontos továbbá ellenőrizned, hogy a hírlevél-sablonod tartalmazza-e a leiratkozás linkjét. Ezen túlmenően érdemes kellő figyelmet szentelni arra a hírlevélküldő szoftver kiválasztásánál, hogy a levélsablonok kellőképp testre szabhatóak legyenek különböző nézőpontokból: ekképp biztosíthatod a fő mondanivalód érthetőségét és pontosságát a potenciális ügyfeleid felé.

Marketing listák és azok felosztása

A marketing-listák lehetővé teszik, hogy kidolgozzunk és használjunk egy célirányosabb e-mail marketing stratégiát: így üzeneteink kevésbé látszódnak majd SPAM-nek. Különböző módokat kell találni arra, hogyan tudjuk felosztani a potenciális és a nem potenciális vásárlóinkat: például nem szerint vagy korosztály szerint. Ez abban is segítséget nyújt, hogy bizonyos trendeket dolgozz ki: olyan tematizált és célzott hírleveleket tudsz így kiküldeni ami a legjobb konverziót éri majd el azáltal, hogy maximálisan megcélzod a közönséget a tartalommal: ez a személyre szabott, célzott marketing kampány.

A vevők különböző csoportokra osztása tehát nem csak a fentiek miatt fontos: ezáltal könnyebb nyomon követni az új vásárlói szokásokat és megfigyelni a viselkedési trendeket.

Konklúzió

Vizsgáld felül a szellemi tulajdonod és a hozzá tartozó jogszabályokat, nézd át a termékképeid hatékonyságát, az alkalmazottak jogkörét a cégen belül, az Anti-SPAM elleni kezdeményezéseket, trükköket és praktikákat; a hírlevelek tartalmát és a célzott marketinghez szükséges vásárlói csoportok felosztását.

A cikk forrása (angol)

 

Puizl Attila vagyok, több éve készítek sikeres Webáruházakat Prestashop rendszerrel. Célom hogy a tudásom minőséggé, munkám pedig eredményessé váljon.
Címkéink:

Írd meg véleményed!