Az AMP oldalak fontosságáról - Presta-Shop.hu
Mi is az az AMP? Szükségünk van-e rá a Prestashop-ban? Hogyan integráljuk? Kérdések és válaszok a presta-shop.hu-n!
AMP, Prestashop
367
single,single-post,postid-367,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.2.2,side_area_slide_with_content,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

Az AMP oldalak fontosságáról

Az AMP oldalak fontosságáról

Nemrég köztudatba került az “AMP” mozaikszó az “Accelerated Mobile Pages“, azaz a “Felgyorsított Mobil Oldalak” rövidítéseként.

prestashop_amp_oldalak

Amióta a Google elindította az AMP-t egy nyílt forráskódú kezdeményezés keretén belül, a világ gyorsan adaptálódott hozzá. A Google felismerte, hogy szükséges felgyorsítani a mobilböngészést, ezért számos nagynevű cég összefogásával megalkották ezt a technológiát.

De pontosan mi is az az AMP? Hogyan képes befolyásolni a SEO eredményeket, hogyan lehet növelni ezzel a bevételt, a hasznot? Itt az egész történet!

prestashop_amp_felgyorsitott_mobil_oldalak

Mi is az az AMP?

Az AMP, azaz Felgyorsított Mobil Weboldalak egy nyílt forráskódú szabvány amit azért fejlesztettek ki, hogy a weboldalak gyorsabb betöltődését biztosítsa a mobil-eszközökön. Az AMP lehetővé teszi a nehézkesen olvasható, nagy méretű weboldalak gyorsabb betöltődését, jobb olvashatóságát.

Az AMP azért működik olyan jól, mert egy egyszerűbb, könnyedebb HTML verziót képes betölteni az adott oldalon szemben annak eredeti terjedelmesebb változatával. Ezáltal a böngészés sokkal gyorsabb.

Az AMP oldalak jellemzői:

  • olyan HTML-t és CSS-t használ, ahol az “inline” CSS mérete kevesebb, mint 50kb
  • “Lazy Load” technológiát használ (a képek akkor jelennek meg amikor görgetünk lefelé)
  • a Google hirdetések (Adwords) és a Google Analytics elfogadottnak számítanak az AMP oldalaknál (csakúgy mint minden szabályos szájtnál)
  • nem használ JavaScript-et
  • az AMP oldalaknak tartalmazniuk kell az “AMP Validator”-t, ami az “AMP JS” könyvtár része
  • az egyedi betűstílusokat különleges módon kell betöltetni, illetve a képek szélességét és magasságát kötelezően deklarálni kell
  • a “form”-ok nem megengedettek
  • a videókat az AMP jóváhagyott bővítményeivel lehetséges beilleszteni

 

Ezek a “korlátozások” biztosítják az oldal gyors betöltődését és megszünteti a várakozás okozta felhasználói frusztráció érzetét.

Milyen előnyei vannak az AMP-nek?

  • gyorsabb betöltési idő:

Ez biztosítja messze a legjobb betöltési időt a mobileszközök esetében.

Próbáltál már lassú weboldalt betölteni a mobilodon? Ha igen, akkor érted milyen bosszús dolog a várakozás. A legtöbb mobilfelhasználó még lassú hálózati internetcsomagot használ, ami egyszerűen nem elég arra, hogy betöltse a nagy webszájtok sok-sok adatát értelmes időn belül.

Viszont az AMP-vel sokkal gyorsabban hozzájuthatsz az információhoz. A Google szerint az AMP weboldalak 15-85%-al gyorsabb betöltődést képesek biztosítani az AMP-t nem használó weboldalakkal szemben. A gyorsabb betöltődés növeli a felhasználói élményt, ezáltal a potenciális vásárló/felhasználó elég nagy valószínűséggel ezen a honlapon is marad ahelyett, hogy másikat keresne.

  • SEO előnyök:

Most már teljesen nyilvánvalóvá vált az a tény, amit már évekkel ezelőtt megjósoltak: a mobileszközöké a jövő. A Google szakemberei is időben felfigyeltek erre. Ha egy honlap mobilbarát, a Google képes gyorsabban indexelni. Következésképp hamarabb megjelenhet a keresőben.

Nem lehet eléggé kihangsúlyozni az AMP oldalak fontosságát. A Google “körhintaszerű” találati listáján (lent látható) képes megjeleníteni azokat az AMP-s cikkeket, melyek kapcsolódnak a kereséshez. Ez a fajta “tálalási mód” tartalmazza a cikk címét és a hozzá tartozó képet, a cikkhez tartozó rövid, velős leírást. Az ilyen stílusú tartalommarketing hatalmas lehetőségeket rejt magában.

amp_prestashop_oldalak

Kinek érdemes AMP-t használni?

Noha jóllehet az AMP lehetősége fantasztikus dolog, felvetődik a kérdés: érdemes integrálni? Szert teszek-e egyáltalán annyi előnyre amennyiért érdemes belefektetni az energiát?

A válasz az, hogy igen. Bár nem mindenki számára.

Az AMP rendkívül hasznos azoknak, akik blogot üzemeltetnek frissülő cikkekkel, hírekkel, érdekességekkel. Viszont ha olyan weboldalon használod az AMP-t ahol a termékeladás a fontos, a terméked bemutatása impulzív, effektív és lenyűgöző kell legyen, akkor megfontolandó az AMP bevezetése. Ez a technológia leegyszerűsíti a termékoldalt ami így elveszítheti “színességét”, design-által kialakított vonzó jellegét.

Magyarán szólva egy rendkívül igényes weboldal AMP verziója “prolinak” tűnhet egy laikus, de potenciális vevő számára.

Ha egy erős hírcsatornád van, esetleg felkapott blogot üzemeltetsz akkor semmi esetre se hagyd ki az AMP-t: szinte biztos módja lesz ez a pozitív rangsorolásnak egy adott keresést tekintve.

 

Ismerd meg az AMP-t!

prestashop_ismerd_meg_az_amp_t

Ha egy WordPress-oldalt üzemeltetsz akkor szánj 5 percet az AMP integrálására!

Ha nem WordPress-t üzemeltetsz, akkor látogass el az AMP weboldalára ahol leírják az integrálást menetét.

Miután élesítetted az AMP-t, légy türelemmel. Az oldalad tartalma nem fog azonnal megjelenni a Google találatai között. A keresőóriásnak szüksége van pár napra míg (főleg a már egyszer beindexelt) tartalmat ismét beindexeli.

Összesítve az AMP egy nyílt forráskódú ingyenes technológiai lehetőség arra, hogy több látogatóra tegyél szert azáltal, hogy növeled a rangsorolási előnyöd a konkurenciával szemben.
Ne veszítsd el ezt a lehetőséget! A felhasználók díjazzák a gyorsaságot.

Te már integráltad az AMP-t? Kérlek oszd meg velünk tapasztalataidat lent! Esetleg ha még nem és kérdésed volna, tedd fel!

 

A cikk forrása (angol)

Puizl Attila vagyok, több éve készítek sikeres Webáruházakat Prestashop rendszerrel. Célom hogy a tudásom minőséggé, munkám pedig eredményessé váljon.
Címkéink:

Írd meg véleményed!